donderdag 2 oktober 2014

Ode aan 101Woonideeën

Elk jaar ga ik samen met mijn moeder naar de Woonbeurs. En natuurlijk kan ik een samenvatting schrijven over wat ik mooi vond en wat mij opviel dit jaar. Maar dit keer geen review van de Woonbeurs, maar een ode aan het blad 101Woonideeën.
Ik vind het zo jammer dat het blad helaas moet stoppen. Zoals ze zelf op site schrijven: 'Het is de laatste jaren steeds lastiger voor tijdschriften om te overleven. Tegen deze trend in wist 101Woonideeën de laatste jaren telkens meer volgers en fans te bereiken. Het bleek niet genoeg. Uitgeverij Sanoma heeft het moeilijke besluit genomen om vanaf 2015 de toekomst in te gaan met een kleiner aantal tijdschrift-titels. 101Woonideeën hoort daar helaas niet bij.'

Vooral het laatste jaar vond ik het tijdschrift echt super. De zelfmaak ideeën vond ik prachtig, ik voerde ze meestal niet uit, maar haalde daar wel vaak mijn inspiratie uit. Want veel tijdschriften laten het perfecte beeld zien. De prachtigste foto's met dure meubels, bijzondere huizen of locaties. 101Woonideeën liet je zien dat elk huis prachtig is. Het liet een daadwerkelijke bereikbare inrichting zien. Maar ook dat je met weinig middelen een prachtig huis kon maken en inrichten.
In het huis op de woonbeurs zag je daarom dit jaar voornamelijk de zelfmaakideeën, maar dan in een eigentijds jasje. Dat had vooral met de kleurkeuze te maken.

Mijn favoriet? De tafel en de wolkenlampjes. Dat deed me denken aan de wolkenkast die mijn vader ooit voor mij als kind heeft gemaakt. Wellicht kwam dat idee uit 1985 ook wel uit het blad!

Bedankt 101Woonideeën voor al je inspiratie!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten