donderdag 30 oktober 2014

Floris Hovers @DDW

De eerste keer dat ik het werk zag van Floris Hovers en hem ook persoonlijk heb ontmoet, was op de Elle Inside Design in 2010. Het werd toen gehouden in het prachtige Loyd Hotel in Amsterdam. In diverse hotelkamers hadden designers de vrije hand om hun design/ontwerpen te laten zien. Floris stond in de hal en maakte live zijn krukje 'Ingewikkeld'. Mijn oudste zoon van toen 2,5 half jaar oud keek ademloos hoe hij de meters touw om het krukje wikkelde.

Zodoende volg ik Floris werk van een afstand. Ik kom zijn werk regelmatig tegen. Zo stond hij ook in Den Haag bij het nieuwe Designkwartier (zie mijn blog over het Designkwartier). De tafelhoogtes waren prima afgestemd zop kinderen, zodat beide zonen de metalen auto's konden bewonderen, want ze zijn helaas niet bedoel om er mee te spelen.

Designkwartier Den Haag
Op de afgelopen Dutch Design Week in Eindhoven stonden de prototypes van zijn nieuwe werk. Mijn jongste zoon vond de vorige metalen auto's mooi, maar deze stonden wel erg uitnodigd op tafel om mee te spelen. Hij vroeg het netjes, maar het waren natuurlijk nog prototypes. Ik denk dat ik hem erorm plezier mee zou doen, om een auto of de hijskraan te kopen wanneer ze in productie zijn genomen :-)

De gehele aankleding is in stijl en kleur aangebracht dat kenmerkend is voor Hovers werk. Prachtige frisse tinten en eenvoudige lijnen en geheel in hout. Mijn zoon kon ook niet genoeg krijgen van het houten stad. Allerlei blokjes, stokjes, restmaterialen vormden een complete stad met stoffen wolken erboven. Bekijk zijn werk op zijn website: http://www.florishovers.nl. Niet alleen ik vind zijn werk prachtig, mijn zonen zijn nu zeker fan!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten